3.20.2009

parceremonipizza

torsdag er en ganske særlig dag på halmtorvet, men af en eller anden absurd grund måtte jesper bære mig i seng kl halv ti. altså fik jeg først set parceremoni her til morgen i sengen. claudia fik sparket, hvilket er ekstremt ærgerligt. irriterende og slutty på en gang, det er jo det paradise har brug for. øv. nå, men jeg nåede da lige at ondulere en pizza før jeg gik i gulvet. lavet med pizzamelsblanding, fordi jeg var doven og havde sent fri.
begge pizzaer er lavet med pesto som sovs, istedet for tomat. det var et kæmpe hit synes jeg. jeg lavede pestoen helt klassisk med basilikum/olivenolie/pinjekerner/parmesan/hvidløg. ovenpå pestoen fik de hver en klump mozzarella.
første pizza er med portobelloer og markchampignoner stegt i smør og hvidløg, og lidt balsamicomarinerede skalotteløg. anden pizza er med blancheret babyspinat, lidt smuldret feta og to bagekartofler i tynde skiver. simpel, syndig og helt fantastisk aftensmad.bemærk venligst den fine rustikke skorpe. bunden er håndåbnet, uden kagerulle eller noget. det bedste jeg nogensinde lærte på italiano i silkeborg. at bande på italiensk kommer ind på en klar andenplads.

No comments: