3.14.2009

mette har fødselsdag!

og jeg har bagt kager til hende! de er blevet fine. det eneste ærgerlige med cupcakes er at jeg ærligt talt synes det er en større fornøjelse at se på dem, end at spise dem. opskrift følger.
jeg ydede slet ikke kagerne retfærdighed igår, faktisk smager de mindst ligeså godt som de ser ud. opskriften er verdens nemmeste og efterhånden perfektioneret, efter nogle mindre vellykkede eksperimenter.

faktisk rører jeg bare alting godt sammen, og putter det i 20 amerikanske muffinforme. de skal have omkring 20 minutter ved 180 grader.

500 ml hvedemel
500 ml sukker
125 ml kakaopulver
1 1/2 tsk natron
3,5 dl mælk
125 g blødt smør
2 tsk vanilie
2 æg

de kan godt finde på at hæve så meget at de brækker sig lidt ud over formene, måske fylder jeg dem bare for meget. jeg skærer lidt af de værste, så de har en god jævn overflade at smøre fudge på.

den består af 125 g smør, 500 g flormelis, 1 tsk vanilieessens og et par skefulde piskefløde. jeg delte den op i to, og den ene del fik rød frugtfarve, den anden del fik nogle skefulde kakaopulver. derefter fik de igen lidt fløde (mest den med kakaopulver selvfølgelig) til de havde passende blød og glat konsistens.

så er der bare tilbage at vente til kagerne er kølet af, smøre godt med lækkerhed på, og pynte med en hel masse lyserødt.

1 comment:

Fez said...

Hun er godt nok en heldig pi'(get it?) at sådan få kager...