1.20.2006

meget kan man sige om mig. men særligt intellektuel kan man vist ikke just påstå jeg er. desværre. jeg gør ellers mit bedste og idag har jeg gjort en usædvanligt stor indsats. jeg har været ude at shoppe intellektuelt. allerede da jeg prøvede brillen vidste jeg at dette var årets kup. sølle 5 kroner måtte jeg punge ud med for denne fantastisk smarte og intellektualliserende brille. mit vid og abstraktionsniveau når uanede højder så snart jeg tager dem på. ville ønske jeg kunne se folks beundrende og misundelige blikke, men desværre er brillen cirka styrke 8 og gør mig derfor totalt og aldeles blind. som ekstra lille feature blir man også usædvanligt skeløjet af den intellektuelle brille. det er da en bonus der vil noget.

og så har jeg købt to meget intellektuelle bøger. syntes faktisk jeg havde fortjent det, efter en næsten smertefri eksamen (overtræk og bankrådgiver er måske ikke enig). murakamis trækopfuglens krønike og jonathan safran foers alt blir oplyst. glæder mig simpelthen sådan til at komme i gang med at læse dem- ja så intellektuel er jeg blevet på rekordtid! jeg føler mig allerede som et nyt og bedre menneske. nu vil jeg tage hjem til maja og blære mig med mit fund. skal nok fotodokumentere deres forbløffede og begejstrede ansigter når de møder nye überintellektuelle ida med modesmart brille. glæder mig allerede!

fremover tror jeg faktisk osse jeg vil nøjes med at se dr2. i hvert fald ind til anden sæson af paradise hotel begynder.

2 comments:

Fez said...

Hold da helt op, der er overskud på intellektuelbankbogen!

Jeg synes dine nye briller ser superseje ud og så er der jo også den fordel at man kan nærstudere en flue og tælle hår på dens ben med dem :)

jeg er så untellektuel [...] at jeg ikke aner hvad det er for nogle hippe bøger du har købt, desværre.

hadetbra fra aldrigaldrigaldriggårviisengfezzen.

Anonymous said...

Har ikke læst "Alt bliver oplyst", men har læst J.S.F's anden bog Ekstremt højt og utrolig tæt på. GLÆD dig, siger jeg bare...