12.31.2005

jeg føler mig virkelig nært beslægtet med vores fine ven holger. holger bech nielsen er fysiker og professor og super velbegavet. det meste af sit voksne liv har han boet sammen med sin mor, der har ordnet alting for ham. men er nu blevet gift (hurra! there is hope) med en kone der ordner alting for ham. og børn og det hele har jeg hørt.

en dag var han ude at lufte sin mor i kørestolen, da han var så utroligt uheldig at komme til at kæntre med hende. mor falder ud og ligger og roder i fælledparken ved siden af væltet kørestol. holger er ude af sig selv men ikke i stand til at gøre noget som helst. står helt apatisk og kigger til fremmede folk hjælper mor tilbage i stolen. en meget dramatisk historie. holger har helt styr på kvantefysikken men holger kan ikke rejse en væltet kørestol. jeg har hørt at nogen engang har sat holger til at samle et ikeaskab. det kunne han (slet heller) ikke.

jeg skal jo holde nytår. der er ingen vej udenom. så jeg tager et langtoglækkert bad, med skrubbecreme og barberen ben og det hele. efter at have gjort badeværelse rent efter nøje instrukser fortsætter jeg ufortrødent med bodylotion, og ansigtsmaske og neglelak og makeup og nytårstøj. føler mig en lillesmule lækker. begynder at tørre hår. hår opfører sig utrolig mærkeligt. ser osse meget underligt ud. det går i al sin gru op for mig at det eneste jeg ikke nåede i min halvtimesbadeseance var at vaske hår. det har jeg simpelthen glemt. jeg ligner johnny madsen med krigsmakeup. må nærmest starte forfra. jeg er helt utroligt kikset.

når der er én derude til holger må der osse være en til mig.

og godt nytår.

No comments: