5.20.2006

desperat overspringning (nu med bogtag)

jeg har for længe siden fået sendt et af disse blogkædebreve fra det aller(næst)højeste. jeg har ignoreret det, men ikke af ond vilje. mest bare af generel ladhed og fordi jeg så nødigt vil flashe min totale literære uvidenhed. jeg kan ligesågodt advare; det bliver ikke særlig spændende. meget ulig alt det andet utroligt interessante jeg læsser af herinde. nå. men desperationen har nået et mætningspunkt med min nys offentliggjorte eksamensplan og intet kan få mig op på overspringsdupperne som en fuldstændig urealistisk tidsplan og udsigten til at gå glip af alt det sjove jeg har planlagt mig for resten af foråret (farvel spot, farvel liv- hej katalogiseringsteori). så- vær forberedt på en hidtil uset frekvens af fuldstændig uigennemtænkte og uinteressante og u-altmuligt-agtige indlæg. starter altså her.

Hvilken bog har betydet mest for dig? Enten som læseoplevelse eller ‘aha’oplevelse?
skrumpen fra det ydre rum var måske de første mereellermindre rigtige bøger jeg læste, og det var kæmpe aha at opleve bogstaverne give mening. og jeg læste naiv.super i en meget følsom 15årigweltschmerzperiode. hvor den der absurde meningsløshedsfornemmelse ramte utroligt meget plet. jeg genlæser den engang imellem for gammelt venskabs skyld. og en hel masse andre.

Hvilken genre læser du mest?
jeg læser ikke store historiske romaner og har i det hele taget svært ved sådan nogen kæmpe episke fortællinger. ellers læser jeg alt. har en forkærlighed for butikkernes opslagstavler og sedler på lygtepæle og i opgange og vinduer. og sladderblade selvfølgelig.

Hvilken bog læste du sidst?
jeg er igang med middlesex, stadig. det holder hårdt. er osse lige blevet færdig med rødbyputtgarten som efterlod mig med en lidt flad nå-følelse. og så er jeg næsten (3 sider down, 10.000 to go) gået i gang med pensum i vidensorganisation. kan ikke anbefales.

Hvilket køn er du?
mest pige, men hermafrodit in spe.

og inspireret af rkk:

Hvilken bog ville du ønske du havde læst?
ville ønske jeg havde læst pensum første gang så jeg havde mere end en kinamands chance for rent faktisk at bestå. og så ville jeg ønske jeg havde læst alt det man bør. så jeg ku være med i det fine selskab og namedroppe russiske forfattere og modernistiske klassikere. jeg ville gerne, jeg burde, men jeg gider bare ikke.

Hvilken forfatter skulle nakkeskydes ved daggry?

jens christian grøndahl. fordi han er så nielsnævenyttig. og så selvfølgelig hannevibekeholst, selvom det næsten er for nemt. springskallemodne begge to i hvertfald.

jeg tagger tastaturfiluren. hun trænger sikkert osse til lidt adspredelse fra eksamenslæsningen.

og i morgen går jeg igang. suk.

1 comment:

Anonymous said...

Mjah OK, det faktum at hun gav Niarn tørt på kan nedbringe Hanne Vibeke Holsts dom til cirkelspark og ubetinget springskalle. Men så skal hun ondelyneme indstille den lavlitterære produktion. Nu-agtigt!