4.24.2009

pasta ala sommerhus

efter en halv dagsrejse igår, er jeg havnet midt i bobedres sommerhussærnummer. her er hvidt og madamblåt og vattæppet over det hele, og jeg går lange ture med otto ved vandet, og laver mad, mens min mor skriver sin eksamensopgave.

igår kom jeg sent, og lavede min hurtige yndlingspasta, som jeg sædvanligvis kalder carbonara. den er latterligt uautentisk, så det vil jeg dog ikke være bekendt ude i offentligheden. men det smager godt!

200 g røget skinke, 400 g champignoner, 1 løg og et fed hvidløg steges godt på panden men en masse friskkværnet peber. imens kogte vi en halv pose pasta. når pastaen er aldente hældes vandet fra og det blandes sammen med fyldet. det tages af varmen og overhældes med sovsen bestående af 2 æggeblommer, 250 ml fløde (i dette tilfælde ulidelig vegetabilsk helsefløde for moderens skyld) og en ordentlig humpel reven parmesan. normalt ville jeg drysse en masse persille over også, men min mor synes jeg bruger "sindsygt mange ingredienser altid", så jeg prøvede at begrænse mig. det smagte dejligt.

No comments: