9.25.2006

name that smell

hvis jeg ikke har gjort rent i køkkenet inden midnat vil mads ligge nøgen i min seng hele natten. det er da en trussel der er til at få øje på. bare tanken giver mig koldsved, og en hidtil uset rengøringsmotivation. det kommer til at skinne som en cillit bang reklame.

jeg er blevet bedre ellers. til at gøre rent. mit værelse er næsten hele tiden beboeligt. og det er i hvert fald under en uge siden jeg støvsugede. det er helt uhørt. men så er der begyndt at lugte lidt mærkeligt herinde- sådan på en ikkelækker måde. pruttet nærmest. jeg har tømt skraldespand og vasketøj og været omme bag sengen og kigget i ubrugte tasker. der ligger ikke nogen gammel madpakke eller andet der burde generere dårlig lugt. jeg forstår det ikke, men skyder skylden mads' slummede tilstødende værelse og det ulækre springvand nede på torvet.

ærligt talt synes jeg ikke det er særlig fair at en god rengøringsgerning besvares med en dårlig lugt. og så er det klamt osse. på den måde er min fine nye efterårsforkølelse nærmest velkommen.

4 comments:

Anonymous said...

Du skal lade være med at tisse på værelset, men benytte toilettet i stedet.

ida said...

oh! tak for tippet mette, du er bare alletiders, tak!

Anonymous said...

Godt råd fra Mette. Man kan også henlede opmærksomheden på eventuelt døende planter. Der er eksempler på, at selv små bregner, uden så meget som en krampetrækning, har afgivet en lugt som hele Limfjorden ved lavvande - en lummervarm augustdag.
Inden rengøringsvanvidet slår ud i lys lue for alvor, vil jeg nu også lige huske på, at nullermænd ikke er farlige.
Det er videnskablig bevist, at de helt af sig selv, når de når en diameter på ca. 30 cm. simpelthen synker sammen under deres egen vægt, hvorefter de kan fjernes med en skovl.

VH Rolf

Fez said...

Mig og min ikke-blogspot-blog er iøvrigt glade for titlen på dette indlæg, fineida.