9.04.2006

fobisten får oprejsning

jeg er ikke bange for højder. jeg er heller ikke bange for mørke, eller edderkopper, eller slanger eller små rum. faktisk er jeg slet ikke nogen angst type. der er kun (cirka) én ting i hele verden som gør mig rædselslagen. fisk. jeg hader hader hader fisk og bader derfor kun nødigt andre steder end i pools og min mors badekar. jeg er blevet mobbet og latterliggjort hele mit liv, men nu må det være slut.

den brave australier steve irwin har battlet krokodiller og tigre og giftslanger. han har levet på kanten og set døden i øjnene. men det var en fisk der slog ham ihjel. jeg så det komme. og jeg vil aldrig mere høre at fisk fandme ikke gør en sjæl fortræd. aldrig mere "kom nu ida, det er bare en fisk" eller "helt ærligt din hystade, fisk er sguda ikke farlige". for det er de nemlig! og jeg har vidst det hele tiden.

1 comment:

Anonymous said...

Apropos vand og oprejsning så tager havet livet af mere end blot simpel hjertebanken. Hvis du er i tvivl, så hiv ud i den første og bedste tyske mandlige badeturists eneste beklædning.

Nej, vand er kun et nødvendigt onde, der udelukkende kræver kontakt før dates og efter (særligt krævende) toiletbesøg.

Fisk er for mig en frygtelig sideeffekt af vand. For hvad har fisk bragt os andet end sushi-shit og ildelugtende madpakker med makrel?

Hvis vi mennesker virkelig kom fra vandet, før vi blev til aber og Adam og Eva, så må fiskene dermed være de tabertosser, der ikke kunne finde ben at gå på.

'Nuff said. Raise a Miller for Steve!