3.12.2006

ok. jeg tager de fredelige ord i mig igen. jeg har tydeligvis nogen anger management issues. idag har jeg således råbt slamfisse ind i min telefon. til dsb's rejseplans-robot. jeg taler ellers sådan rimelig almindeligt dansk- jeg hverken stammer eller læsper eller snakker bagvendt. så hvorfor det var umuligt for hende at forstå mit tydelige "16.30" er ret ubegribeligt. men ligegyldigt hvad jeg sagde reagerede hun med et "jeg har svært ved at forstå hvad du mener." 16.30 for fanden! hvor svært kan det være?

for at pointere hvor 100% ude af stand til at forstå dansk hun var, reagerede hun på min ellers ret åbenlyse fornærmelse med et "jeg synes du sagde 6. juni. jeg har desværre ingen oplysninger om afgange så langt fremme i tiden". slamfisse=6. juni? rimeligt fri tolkning af en sviner må man sige.

er der i det hele taget noget der kan få en til at miste lysten til livet som en service-robot? jeg tror det ikke. det skulle da lige være, at være til bryllup hos sin kusine og blive placeret med et bøssepar der kun havde øjne for hinanden på den ene side og en fyr der smuttede efter forretten fordi han skulle spille koncert på den anden. sgu da osse uheldigt. og for at det ikke skal være løgn sad der overfor mig en ung mand der læste til ingeniør i ålborg. fandme ironisk. så miserabelt var det at jeg følte mig nødsaget til at drikke mig urimeligt fuld i mousserende dessertvin. tror dog ikke der var nogen der bemærkede det. det skulle da lige være den tomme stol ved siden af mig der var aftenens eneste samtalepartner.

1 comment:

Fez said...

Jeg synes ikke HELT man kan miste modet, se f.eks. bare følgende service-robotter virtual girlfriend og virtual stripper :)

Talerobert var også min ven, ham har de dog vist desværre lukket ned igen.