3.20.2006

fitnessdronning in spe

det allerutænkeligste er sket. supertumlefumleren herself har købt sig et medlemskab i fitnessworld. til mit forsvar skal det dog siges at det skete under heftigt gruppepres. og at det i øvrigt ligger så tæt på at fedtbollen kan trille derned i sin pyjamas. tror måske at det er min allerelendigste idé til dato. men når nu jeg har betalt, så skal det altså også udnyttes. så igår kastede jeg mig frygtløs op på det ene torturapparat efter det andet. og efter nogle indledende samarbejdsvanskeligheder med en genstridig stepmaskine gik det faktisk over al forventning. så godt gik det, at jeg i et anfald af overmod har meldt mig til et uendeligt antal pilates-yoga-whatever-hold.

og allerede i dag skulle jeg bøde for min hybris med jordens mest ydmygende oplevelse. det er ikke spor fedt at stå i en spejlsal med 30 diminutive blondiner og en superenergisk instruktør og kæmpe i 10 minutter for at komme op i en hovedstand der blot endte som mislykket og helt ufrivillig kolbøtte. og endnu mindre sjovt er det at gå i bro, men være ude af stand til at få krop ned i normal position igen, og istedet torpedere totalt uforberedt sidemand med heftig dominoeffekt til følge. følelsen af at være 100% fejlcastet i eget liv er igen overvældende.

men som bekendt er jeg ude af stand til at lære af smertefuld erfaring. så jeg skal naturligvis derned igen i morgen. ja faktisk kan i vist allerede begynde at forberede jer på at jeg lynsnart springer ud som fitnessdronning ala kvindelig george olesen (dog uden fjollede stunts)

klap ida lidt på skulderen. det ville hun i hvert fald selv gøre- hvis altså ikke hun var fitnessinvalid og helt og aldeles ude af stand til at løfte sine arme.

1 comment:

Anonymous said...

Må da bestemt møde en lidelsesfælle velkommen til fitnessworld, som jeg også selv frekventerer i ny og næ. Hvis du ser en sportsspade, der har endnu sværere ved at tæmme torturredskaberne end dig, så er det bare mig... Du har hermed min tilladelse til at le højt og hånligt :-)