8.03.2006

det er ingen skam at skifte ham

jeg har skiftet hud mindst et par gange denne sommer. og det sker hvert år. prøver at passe på, men så snart min albinohud bliver andet end blåhvid forlader den mig. nu er det tilsyneladende slut, endelig. efter at have vandsmægtet indendørs i et par uger. det er godt det samme.

tilgengæld er majas hud begyndt at falde af nu, efter en lidt overmodig tur til amager strandpark i sidste uge (det blæser, klokken er kun 12, solen brænder ikke så hårdt i danmark osv). hun er simpelthen i gang med et fullbody hamskifte. og jeg føler en kraftig men klam trang til at hive
hudflagerne af hende. det er virkelig ulækkert. og hun blir gal og skriger når jeg kigger lystent på hendes skallende skuldre. måske har jeg været chimpanse i et tidligere liv.


jeg har en tiltrængt og lidtforsjælden fridag idag. jeg er ellers god til at fortrænge mit værelses generelt klamme tilstand. men mit trægulv var begyndt at føles lidt uldent- også de (få) steder hvor der ikke lå tøj. så jeg har altså ryddet op. så meget at mit værelse er nærmest rent og nærmest feng shui nu. selvom det er ret angstprovokerende for mig at skille mig af med ting har jeg smidt ud og smidt ud. kan næsten ikke kende det. det føles godt.

og i morgen tager jeg hjem på ferie i silkeborg. og besøger min familie som jeg har savnet helt forfærdeligt mens de har været på ferie. jeg skal på helpension på terrassen, rippe kirsebærtræet og hænge ud med jyderne. og jeg glæder mig. københavn er bare ikke et hit om sommeren. adjø.

2 comments:

Lolle_Gibsonitfår said...

Det har du ret i! God tur! :)

TiN yArDbIrD said...

Kon tilbage til os - du savnes og vi lider af øv-følelser!