4.12.2006

tid til traumer

jeg er i hjemme i silkeborg på påskeferie. traditionen tro starter jeg ferien ud med et eller andet klodset og überfølsomt statement omkring min barndom og får min hårdtprøvede mor til at græde. vores notorisk belastede forhold lider hårdt når jeg sådan slår mig ned i gæsteværelset i flere dage.

heldigvis er det jo sådan at forældre er forpligtede til at elske deres børn ligegyldigt hvor hæsligt de opfører sig- ja og det har jeg altså tænkt mig at udnytte til det alleryderste. god påske.

2 comments:

Anonymous said...

Åh... Kender det godt. Der er så meget at klandre forældreenhederne for, og engang imellem glemmer man måske, at de bare gjorde det bedste de kunne... Og selv når man husker det, tænker man "de gjorde det bedste de kunne - og det var bare ikke godt nok!". Det er altså også hårdt at blive konfronteret med alle de gamle mønstre - nu, hvor man, som voksen, kan se det hele udefra. Også meget forstemmende, at de gamle hoveder i bund og grund ikke har forandret sig. Håber selv at have mere selvindsigt end som så... Og flere dage på gæsteværelset er faktisk nogle gange for længe. En tår eftermiddagskaffe og så hjem igen, var nok bedre. Træls, at der er 300 km hjem...

Unknown said...

muhahaha det forhold kendes alt for godt! Hvad er det med de der sarte mødre.. pfft siger jeg bare! ;)