7.20.2006

tilbage til virkeligheden

blog og jeg har holdt ferie relativt længe nu. det har været alletiders. 14 dage sydpå der godtnok var farligt og grænseoverskridende men også mest bare rart og hyggeligt. og bagefter lige en uge på mine forældres terasse i silkeborg. jeg kan tåle virkelig meget ferie. men nu sidder jeg i københavn. jeg er træt og grim og ligner en stiknarkoman.

jeg tog afsted i morges virkelig tidlig kl 12 (er på ferietid). efterlod bombet hus, overtisset tøj (lortehund!) og ferieflirten som ikke vil have mig. var allerede da i pænt ærgerligt humør. humør blir ikke just bedre af at sidde i tog i næsten 5 timer. tog koger og jeg sidder ved siden af smalltalkende helvedeskvinde. min ipod løber tør for strøm og min toblerone smelter og jeg sætter mig på en vandflaske jeg ikke har fået lukket ordentligt. og dér sidder jeg så. svedende, gennemblødt og indebrændt. og hader sådan lidt mit liv.

jeg kommer så meget for sent til københavn at jeg må tage direkte ud til vaccinationsprojektet med mine 3 tons bagage, og derude spidder stor klodset sygeplejerske min arm med kæmpenål så jeg nu har stort klamt blåt mærke på armen- stiknarkomanstyle.

jeg tager bussen hjem til lejlighed. tilsyneladende har enelleranden brudt ind og smadret værelse+resten af lejlighed. lægger mig på bunkerne i sengen og ser tourdefrancehøjdepunkter før jeg lige skal i bad og gøre mig lækker og ud at spise med the usual suspects. vågner svedig og med hovedpine 15 minutter før restaurantaftale, kaster mig i ikke helt ren og usandsynligt krøllet kjole og løber ned på spicylicious. kommer kun 5 minutter for sent, og sidder så alene i 15 minutter og venter på hængerøvene. ville ønske jeg kunne være henkastet lækker og afslappet i mit eget selskab men det er bare så svært på en ikkerygerrestaurant. med svedoverskæg og stikmærker. de andre kommer til sidst. og maden smagte godt. alt andet lige en formildende omstændighed ved en dag jeg ellers godt kunne have undværet.

ak. nåmen. jeg er tilbage. mere bitter end nogensinde før. verden er skide ond og uretfærdig.

3 comments:

cyclonebill said...

Du godeste, sikke en dag. Jeg troede jeg havde det hårdt.

Anonymous said...

Hej Ida.

Vil du ikke være sød, at sende mig en mail på lone(snabel-a)iskywhy.com?
Jeg har ledt og ledt, men det er svært at komme i kontakt med dig på non-kommentar-agtig-vis! :-)

Lommen said...

Verden er da hverken ond eller uretfærdig - den gav os jo din blog! :-D Kæft, hvor jeg morede mig over din beskrivelse! Og nej, jeg gider ikke sige undskyld, for det var jo ikke det, der var meningen...

:-)