7.25.2006

heldet tilsmiler den pessimistiske

jeg sad i metroen på vej ud til arbejde og læste i dag. det gør jeg tit og det er okagtigt. der sad endda en nydelig ung mand med krøller overfor. og først da han står sådan lige foran mig ser jeg kontrolløren. og finder jeg mit klippekort frem. og opdager til min store forbløffelse at jeg ikke har klippet. jeg fatter det ikke. men går sådan rimeligt meget i panik.

heldigvis skal den unge mand overfor have en bøde og jeg når lige at gribe mine ting og rejse mig for at stikke af ved sundby da kontrollør vender sig om og nikker insisterende til mig. føler mig i den grad afsløret i ynkeligt flugtforsøg og smiler mit allerynkeligste og skamfuldeste smil. en skideelendig måde at brænde 500 kr af hvis du spørger mig. og hvad gør manden så? kigger på altfor tydeligt uklippet klippekort, kigger på mig, kigger igen på altfor tydeligt uklippet klippekort, kigger igen på mig, der er på grænsen til krampegråd. og så smiler han. smiler, nikker og går videre.


det allerutænkeligste er sket. jeg har været heldig. bigtime. selv når man trækker de 2 white russians fra som jeg tabte i væddemål i går og de 70 dollars jeg tabte i internetpoker med anders. det er et ret pænt overskud i held. føler faktisk nærmest at jeg har vundet 500 kroner. som jeg med god samvittighed lige kan lynformøble på det store vilde nets evige pladebutikker.

hurra!

1 comment:

Anonymous said...

Kender godt fornemmelsen af, at man faktisk næsten har tjent penge !!! Og derfor kan bruge dem med ekstra god samvittighed :-)