12.04.2012

hej madblog - nu med chokoladecupcakes med pebermyntefrosting

ja, så jeg har truffet en beslutning om at komme i gang med at skrive opskrifter ind. jeg dør af herpes og knopper hver gang jeg får lavet en dårligere-end-sidst-ret, fordi jeg aldrig kan huske, hvordan jeg har grebet det an i første omgang. slut med det, nu kommer det til at regnes med cupcakes og curries!

første i dag, har lavet chokolademuffins med pebermyntefrosting, meget vellykket, selv om jeg nok ikke lige er den store cupcakepynter. i min håbløse ovn fik de 200 grader i 25 minutter, jeg vil gætte på, at 180 grader i 15-20 minutter passer bedre i langt de fleste ovne.

dej til 12 kager:
100g mel
30g kakao
125g sukker
100 g smeltet smør
1dl mælk
1 æg
1tsk vaniljesukker
1½ tsk bagepulver
50g hakket chokolade


frosting:
125g blødt smør
225g flormelis
2 tsk pebermynteessens
1 tsk grøn frugtfarve

sukker og smør piskes sammen, æg og mælk tilsættes. de tørre ingredienser røres sammen for sig og sigtes så lidt ad gangen ned i de våde. hakket chokolade i til sidst. 

frosting røres sammen og smøres på kagerne, når de er helt afkølede.

og ja, der er kun 6 kager på billedet, selv om opskriften er til 12. skammer mig ikke, har fortjent det. wie immer.


No comments: