9.09.2009

mandagsmad

ok, så nu har jeg lavet noget virkelig nemt, men godt, og det er altid meget en succesoplevelse den slags. i mandags spiste vi kammuslinger på halmtorvet. købt på frost i super best, så ikke helt den samme oplevelse som når man får det på en restaurant, men det var sådanset ret læks alligevel.

jeg sauterede sådan en pakke kammuslinger i masser af smør og en anelse salt og peber i cirka 5 minutter. derefter tog jeg dem af, og ristede en håndfuld pinjekerner og en håndfuld valnødder. så tog jeg også dem af, og hældte en kvart piske på panden som jeg lod simre tyk og lækker. jeg ville gerne have haft et halvt glas hvidvin i også, men den flaske jeg troede vi havde, er på mystisk vis forsvundet.

nåmen, i mens kogte jeg lidt pasta, og til sidst blandede jeg lige det hele sammen, og kastede også en hel bakke rucola i. det smagte vildt godt, og var næsten budget mad.

ps. dette er indlæg nr. 200 på den legendariske lortelagkageblog. og jeg er begyndt at løbe, hvorfor jeg har tænkt mig at indtage piskefløde hver dag.

No comments: