6.19.2006

skal vi vædde?

eksamen nærmer sig med faretruende hast. på torsdag er det. jeg har faktisk læst en del. igår nåede jeg op på halvdelen af pensum- troede jeg. indtil jeg opdagede at den sidste halvdel var printet på både for- og bagside. jeg føler mig i den grad snydt og har alt for lang lang vej igen.

men når eksamen er overstået skal jeg på ferie. det blir et ubetinget hit. til spanien og drikke sangria og ligge vandret. jeg har lavet et ferievæddemål med bitten. jeg elsker at vædde. og jeg vædder kun når jeg er helt sikker på at vinde. pt. skylder mads mig en liter paradisis fordi der er kræftfremkaldende stoffer i brankede frikadeller. katrine skylder mig en hotdog fordi ham fra prisonbreak ikke er ham fra sex and the city. og anders skylder mig en white russian fordi connie hedegaard er 44. væddemål er SÅ meget mit game.

det hér er af den mere vovede slags: jeg skal lære at drikke øl og bitten skal lære at spise tomat. vores to ultimative yndlingsaversioner. det er ikke fordi jeg har ikke har klaret mig ok uden øl i mit liv. indtil videre- det er da lykkedes mig at blive beruset op til flere gange. men øl har unægteligt nogle klare fordele. man kan bare ikke sidde i en park og hyggedrikke vodka. medmindre man er hardcore alkoholiker. og man kan heller ikke rigtigt drikke smirnoff ice- hvis man er over 14 år gammel og ikke nærer ønsker om at blive latterliggjort og socialt stigmatiseret. nej. jeg tror øl er vejen frem.

og vi skal øve hver dag. den der først giver op har -surprise- tabt. jeg ved det blir godt. og jeg glæder mig allerede til at triumfere når bitten kaster tomaterne i ringen. så så man lige ida som hoverende og oppepåbeatet øldrikker! jæssir.

5 comments:

Anonymous said...

Fortæl Katrine, at jeg også hårdnakket påstod, at ham fra Prison Break fra lig ham fra Sex & The City...og endda googlede for at lukke munden på irriterende veninde, der vedvarende påstod noget andet...og bare selv hadede at måtte erkende,at jeg ikke havde ret...for én gangs skyld godt nok...men alligevel...

Ben said...

Hey, endelig en ikke-øldrikker, troede jeg var det eneste først-i-tyverne-elsker-at-feste-menneske som bare ikke har vænnet mig til smagen af øl (har også prøvet at finde diverse ikke kiksede alternativer til parkturene, og vin på sådavandflaske er vinderen). Men jo du har ret, intet hamler op med ølflaskens udstråling, så go for it...
Hilsen den snart eneste ikke-øl-drikker

Anonymous said...

det er da også på tide at du bliver voksen Ida!

Anonymous said...

så så man lige fez på 26 vandre op og ned af roskilde festival's campingplads med smirnoff ice yæsyæææs..

Anonymous said...

Iøvrigt synes jeg at huske noget omkring at NOGEN skylder mig en mixcd fordi det ikke var ham landskab-oppefra-gutten der havde taget de der billede af vilde dyr på kgs. nytorv ;)