6.12.2006

jeg er blevet storesøster igen. det er der ikke noget underligt i. jeg er blevet det med jævne mellemrum hele mit liv, og efter 9 måneders graviditet var det også rimelig ventet. men jeg er blevet storesøster til en PIGE- og det er i sandhed underligt. efter 6 små brødre (hele, halve og bonus iberegnet) havde jeg sådan set regnet med at jeg var en slags fejlleverance og at de slet ikke kunne sådan noget i min familie. lave piger. hun er sød- smuk og fantastisk perfekt. ja jeg tror faktisk hun ligner sin storesøster.

den slags små mennesker går lige i æggestokkene på mig. jeg fik skræmmende kraftige impulser til at tage hende med hjem i håndtasken. jeg har sågar drømt om babyer i nat. men de har alligevel begrænset underholdningsværdi i længden. så jeg har nydt det gode vejr og været på tangkrogen med bitten og dan for at kigge på bryster og blive solskoldet- begge dele er lykkedes over al forventning.

i aftes spiste jeg så koldskål med bitten, min far og nikolaj på 5. nikolaj er ved at hælde koldskål op og slikker på sine ekstremt beskidte små børnefingre.

mig; derfor spiser jeg aldrig mad lavet af børn.
bitten; mmm. og bussemænd.
min far: ja bussemænd er ulækre ikke nikolaj?
nikolaj: mmm! det er det bedste jeg ved! bussemænd!

forfærdede blikke mellem mig og birgitte ...

nikolaj: og jeg kan osse godt lide snot!

... og dér afgør jeg med mig selv at det der med børn alligevel godt lige kan vente et par år.

1 comment:

Anonymous said...

Tillykke med lillesøs!

Da jeg var lille elskede jeg også bussemænd, men kan tydeligt huske dagen, engang i 3. klasse, da det gik op for mig, at scoreværdien i at fiske en dejlig grøn klat ud af næsen for derefter at fortære bæstet, er minimal. Heidi så det midt i en formningstime, begyndte at råbe op om det, og alle pigerne gloede og sagde "AD!" og rynkede på næsen, og jeg stod bare der, startede med at nægte, men jeg var naturligvis så knaldrød i bægeret at enhver kunne se, jeg var skyldig.

Alle drengene kigge bare lidt måbende, undrende, og forstod ikke lige, hvad det var, der var så ulækkert, men de tog budskabet til sig. Vi lærte alle noget vigtigt om livet den dag, hehe.