2.06.2010

fødselsdag

i mandags havde jeg fødselsdag, og jeg fik en virkelig fin ting. min farmor og farfar havde sendt mig et kort. de er nøjsomme vestjydetyper, der ikke kaster om sig med noget som helst. min farmor pisker flødeskum i hånden og laver kogekaffe. min farfar løser bare krydsogtværser, og ser lidt fjollet ud bag ved sine briller styrke +8. han er den bedste jeg kender til at fare vild.

"Kære Ida! Til lykke med fødselsdagen. Vi håber, du får en god dag med god mad og gaver. Du var skyld i at vi fik rundstykker på en hverdag. Det var tidligt om morgenen, din far ringede. Du var smuk og lignede ham. Så kunne vi jo lige så godt stå op og fejre dig. Kærlig hilsen Farfar og Farmor"


en gammel kone (ja, mig, dont remind me) blev helt rørt. jeg kan jo godt lide historier om at blive født. og i sommer fortalte min mormor mig hvordan hun og min morfar havde drukket gammeldansk og tudet ved min ankomst. det illustrerer meget godt forskellen på mine 2 sæt bedsteforældre.

min altid forvirrede farfar sidste år til min fødselsdag

No comments: