11.02.2009

cheesecakemarmorerede brownies

jeg har fundet en ny opskrift, som er virkelig fantastisk, hvis man er til det virkelig tunge/søde/chokoladede/syndige. og det er vi vel allesammen engang imellem. idéen er at man laver en browniedej og en cheesecakedej, lægger den sidste oven på den første, marmorerer lidt i det, og bager indtil det forvandler sig til 1000% lækkerhed. og det gør det!


browniedej:
225 g smør
200 g chokolade
5 dl sukker
4 æg
1 tsk vanilie
3.5 dl mel

smør og chokolade smeltes over vandbad, og når det er kølet lidt ned, blandes det sammen med resten af ingredienserne.

cheesecakedej:
400 g flødeost
1.5 dl sukker
2 æggeblommer
1/2 tsk vaniliesukker

det hele røres bare rigtig grundigt sammen, før det spredes oven på browniedejen i et stort lasagnefad, lille bradepande, el.lign. jeg brugte en kniv til at marmorere, og bagte kagen ved 180 i ca. 40 min. den er nemmest at skære pænt, når den er helt iskold. Jeg ventede til dagen efter, og faktisk synes jeg også den smager bedst efter en nat i køleren.

1 comment:

Dandigital said...

De har små stykker gudommelige chokolade klumper er noget nær det lækreste jeg nogensinde har puttet i munden og jeg spiste dem endda på andendagen!